OMIC (Oficina Municipal d'Informació al Consumidor)

Oficina Municipal d'Informació al Consumidor

 

 

Qué es la OMIC?

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC), és un servei totalment gratuït, prestat per la Mancomunitat de l´Horta Nord, en els municipis que la integren entre els quals hi ha Massalfassar, a fi d'assessorar-los en les seues decisions de consum, informar-los dels seus drets i defendre'ls, quan s'hagen vulnerats.

 

Horari d'atenció al públic:

Divendres de 12:00 a 13:00 hores.

 

Lloc:

Ajuntament, situat a la plaça de l'Església núm. 5 (planta baixa, al costat de la Policia Local).

 

Cita prèvia:

Haurà de sol·licitar cita prèvia acudint a l'ajuntament (oficines de la primera planta).

 

Com contactar-hi:

En l'horari i lloc d'atenció al públic anteriorment descrit o per correu electrònic (omic@mhnord.es)

 

Com fer reclamacions, queixes i denúncies?

Aconsellem que, per a la interposició d'una reclamació acudisca a l'OMIC del seu municipi, ja que d'aquesta manera rebrà un assessorament jurídic personalitzat i evitarà, per tant, que la reclamació no incloga tots els termes necessaris per a l'adequat exercici dels seus drets, així com que haja d'acudir novament a l'OMIC per a l'esmena d'errors.

 

No obstant això, podrà presentar la seua reclamació:

  • Personar-se amb cita prèvia a l'OMIC.
  • Per correu postal per registre d'entrada de la Mancomunitat o en el seu ajuntament.

*No oblide adjuntar fotocòpies de la documentació que posseïsca i que justifica els seus drets, com factures, contractes, document de garantia...

 

Un servei mancomunal:

L'Oficina d'Informació al Consumidor (OMIC) de la Mancomunitat de l'Horta Nord porta prestant els seus serveis als ciutadans dels municipis que integren la Mancomunitat l'Horta Nord des de l'any 1997.
És un servei totalment gratuït i la seua funció és informar els consumidors i usuaris dels seus drets i obligacions i, en cas que s'hagen vulnerat, els ajudarà en l'exercici dels seus drets com a consumidors.

L'OMIC de la Mancomunitat de l'Horta Nord presta els seus serveis en els municipis següents: Albalat dels Sorells, Albuixech, Emperador, El Puig, La Pobla de Farnals, Massalfassar, Massamagrell, Museros, Puçol y Rafelbunyol.

 

Funcions de la OMIC:

  • Assessorament jurídic especialitzat en matèria de consum.
  • Recepció i gestió de reclamacions, queixes i denúncies suscitades pels consumidors.
  • Facilitar informació de direccions d'altres organismes o entitats d'interés per al consumidor.
  • Mediació entre consumidor i comerciant per a la resolució de conflictes.
  • Col·laboració en actuacions d'inspecció.
  • Elaboració de fullets, cartells, i la participació en mitjans de divulgació locals i comarcals, com ara televisions, periòdics, butlletins municipals... sobre temes de consum.
  • Elaboració i realització de xarrades, tallers, jornades... tant formatives com informatives, sobre temes d'interés per als consumidors i usuaris de totes les edats: xiquets, ames de casa, tercera edat...
  • Col·laboració i foment de l'associacionisme de consumidors i usuaris.
  • Distribució a comerciants de Fulls de Reclamacions.
  • Dur a terme activitats de col·laboració amb el sistema educatiu en matèria de consum.

 


Ajuntament de Massalfassar

Plaça de l'Esglesia, 5

(oficines de la primera planta)

 

Formulari de cerca

Dl Dm Dc Dj Dv Ds Dg
 
 
 
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31
 
 
 
 
 
 

Ayuntamiento

Turismo